Concert Maestro!

Muziekvereniging Schylge presenteert Maestro van Terschelling 2018.
Tijdens het jaarlijkse concert van ’ Schylge’ zullen vijf eilanders het tegen elkaar opnemen om de felbegeerde titel Maestro van Terschelling in de wacht te slepen. In 2013 lukte het Flang Cupido om deze titel op zijn naam te zetten. Dit jaar zal de strijd gaan tussen de dominees Ernst Zoomers en Mathilde de Graaff, visboer Frans Hek, burgemeester Bert Wassink en kunstenaar Frans Schot. De kandidaten hebben inmiddels al enige kennis van het dirigeervak opgedaan tijdens de repetities met Andries de Haan, de echte dirigent van Schylge.
Op zaterdag 17 maart zullen de maestro’s het muziekkorps naar eigen kunnen begeleiden. Een deskundige jury zal daarna samen met het publiek bepalen wie de titel op zijn of haar naam mag zetten. Op facebook is een trailer te zien waarop u alvast een voorproefje kunt nemen van de talenten van onze kandidaten. Het belooft een spannende avond te worden, mis het niet zaterdag 17 maart om 20.00 uur in de ET10!(toegang gratis)

De winnaar is Frans Hek (Luts)!!!

Foto:Teresa Kouwenhoven