Nieuwe Muzikanten

Schuilt er een muzikant in jou?

Er is momenteel veel aandacht voor muziek voor kinderen. ‘Meer muziek in de klas’ is een landelijk project dat koningin Maxima met veel enthousiasme ondersteunt. Op Terschelling kennen we de muziekprojecten op de basisscholen met Mr. P-Bone, waarbij alle kinderen met een plastic trombone samen muziek maken. Geweldige initiatieven, want muziek is goed voor de ontwikkeling en de geest, muziek verbindt en geeft gezelligheid. Maar dit geldt zeker niet alleen voor kinderen!

Muziekvereniging Schylge kwam daarom op het idee om ook volwassenen de gelegenheid te geven om geheel vrijblijvend een instrument te leren bespelen en gaat een cursus aanbieden genaamd ‘Nieuwe Muzikanten’. Ieder naar eigen kunnen, gezelligheid, samen muziek maken, en jezelf uitdagen zijn hierbij de kernwoorden.

Voor wie?
Iedereen die een muziekinstrument wil bespelen of dat wil leren , is van harte welkom. Je hoeft geen noten te kunnen lezen of ervaring te hebben met een instrument om mee te kunnen doen. Ook mensen die vroeger een instrument bespeelden en nu iets anders willen proberen of het weer op willen pakken, kunnen aansluiten. Heb je aan de wal in een orkest gespeeld en wil je, nu je op Terschelling woont, weer zoiets doen, kom dan meedoen.

Wat gaan we precies doen?
Vanaf 15 januari zal onze dirigent Andries de Haan twee maanden lang elke dinsdag op Terschelling zijn om iedereen die zich voor de cursus heeft opgegeven, op zijn/haar eigen niveau te begeleiden.
Afhankelijk van de wat men kan en wil, zullen lessen worden gegeven en wordt er naartoe gewerkt om samen muziek te maken. Ook de leden van Schylge zullen de ‘Nieuwe Muzikanten’ alle mogelijke hulp bieden. Het zal je verbazen wat je na twee maanden allemaal kunt! Mocht je daarna graag verder willen met de muziek dan biedt de Stichting Muziekonderwijs Terschelling SMOT voor verschillende instrumenten lessen aan. De nieuwe muzikanten zijn bij Fanfare Schylge en ook bij Harmonie Jubal van harte welkom.

Welk instrument?
Misschien heb je zelf al een idee welk instrument je zou willen bespelen, maar samen met de dirigent kun je ook tot een keuze komen. Het is mogelijk verschillende instrumenten te proberen en wisselen kan altijd. Bij Schylge liggen meerdere instrumenten in de kast: bugel, trombone, saxofoon, bariton, trompet, bas en natuurlijk verschillende slagwerkinstrumenten. Als je thuis een geschikt instrument hebt, mag dat natuurlijk ook.

Wat kost het?
De cursus en het gebruik van het instrument zijn gratis. We willen iedereen de kans geven kennis te maken met een muziekinstrument. Grijp dus deze unieke kans om te ontdekken of er een muzikant in je schuilt!

Aanmelden
Lijkt het je leuk om aan de cursus mee te doen, geef je dan op via info@muziekverenigingschylge.nl. Voor meer informatie kun je bellen met Karina Zorgdrager: 0612200581