Voorjaarsconcert 2019

21 May 2019

Er is iets gaande op Terschellinger muziekgebied. Werd vorig jaar gezocht naar de Maestro van Terschelling, de titel die visboer Frans Hek op zijn naam schreef, dit jaar ging Muziekvereniging Schylge op zoek naar de ‘verborgen muzikanten’. Het zal u niet ontgaan zijn. Het muziekproject waar volwassenen de kans werd geboden kennis te maken met een muziekinstrument kreeg massale reacties. Nu zit er op de vroege dinsdagavond bijna een compleet orkest te repeteren onder leiding van Andries de Haan. Het enthousiasme van de nieuwe muzikanten is enorm en dat willen wij graag met u delen. Tijdens het voorjaarsconcert op 23 maart introduceren wij daarom met trots ‘De Nije Bleazers’ – het eerste concert van een bijzonder orkest en naar wij hopen niet het laatste.
De fanfare Schylge zal uiteraard zelf ook een aantal verrassende muziekwerken ten gehore brengen. Het is een interessante verzameling van momenten die de leden van Schylge hebben beleefd en nu muzikaal gaan herbeleven, zoals het bezoek aan een bekende musical, het volgen van een tv-serie en voorbereidingen voor deelname aan een muziekconcours.
Als tegenhanger van al dat blaasgeweld zijn er een tweetal gastoptredens van slagwerkers. Tjalling en Annemiek Sieperda zullen als leerlingen van de SMOT een stuk samen spelen. Daarnaast is er een bijzonder optreden van slagwerksolist Ido Gerard Kempenaar. Deze muzikale duizendpoot is naast dirigent bij een drietal orkesten ook docent, veelgevraagd gastdirigent en muzikant bij het Trompetterkorps der Marechaussee. Fijn dat deze man een gaatje in de agenda had om ons allen te laten genieten en te verrassen met zijn talenten.
Het belooft een muzikaal feest te worden, zaterdag 23 maart 20.00 uur in de ET-10! (toegang gratis) Wees erbij!

Tekst: Brenda Smit

Vorige Volgend