Eigenlijk is het al 12 jaar en 6 maanden, want op 5 september 2006 hadden de muzikanten van Schylge voor het eerst een repetitie onder leiding van Andries. Sinds die dag reist hij elke dinsdag voor de repetitie, maar ook vaak eens in een weekend voor verschillende muzikale activiteiten naar het eiland. Het jubileum was bijna in de vergetelheid geraakt, ware het niet dat Terschelling TV dit in het nieuws bracht in hun item over het voorjaarsconcert van Schylge. Daarom werd het heuglijk feit tijdens de eerste repetitie na het concert gevierd. Dit was toevallig de eerste dinsdag van de maand, wanneer er altijd nazit is, een gewoonte die Andries destijds heeft ingevoerd. Met een ereboog en een passend cadeau in de vorm van een strand/mijlpaal werd Andries in het zonnetje gezet. Voorzitter Kees-Jan Doeksen liet in een korte speech weten dat Schylge nog steeds erg blij is met Andries als dirigent. Zijn ideeën en inzichten zorgen ervoor dat de vereniging levendig en enthousiast blijft. Door al die jaren wel en wee met elkaar te delen, is er een bijzonder band tussen dirigent en orkest ontstaan. Sinds het bestaan van Schylge heeft alleen de allereerste dirigent langer dan 12,5 jaar voor het orkest gestaan. De toekomst zal ons leren of dat record verbroken gaat worden.