Intocht Sinterklaas 2022

20 November 2022

Foto's: Sjoukje Hamstra

Afgelopen zaterdag was het zover, Sinterklaas kwam weer per schip op het eiland aan. Schylge en Jubal mochten gezamelijk hem en zijn gevolg over het eiland begeleiden. Nadat hij was ontvangen door de burgemeester besteeg Sinterklaas zijn paard en vertrokken we in optocht door West. Bij de Brandaris aangekomen werd Sinterklaas ontvangen door de plaatselijke speakers. Vele kinderen waren daar om uiteindelijk ook een liedje te zingen. Heel bijzonder moest dit onder begeleiding van een muziek op een CD. Terwijl er 30 muzikanten klaar stonden met hun intrument om Sinterklaas liedjes te laten horen! Maar misschien hadden ze ons gemist? Uiteindelijk toen alle drankjes genuttigd waren door Sint en de speakers mochten we toch nog een deuntje op West spelen! En toen weer door om uiteindelijk in de Stilen te eindigen waar we weer lekker opwarmden. De bus stond klaar richting Midsland. Bij de Arriva garage stonden Jetske en Donald weer klaar met soep, broosjes en andere opwarmende versnaperingen. Om 13.00 vertrokken we in optocht door Midsland. Bij het polderhuis werd Sint ontvangen door Rob Mier. En natuurlijk werd er weer uitbundig gezongen door de kinderen. Wij kregen een speciale gastspeler op de trommel mee. Dit was Max die de sterren van de hemel trommelde tot aan de Arriva garage toe waar we weer eindigden. Na de warme chocomel "met" stapten we op de bus naar Hoorn. Daar begonnen we de ronde door Hoorn op het Abtvolkertspad. We counterden bij de Groeneweide en stopten bij Ben van Alles waar Sint werd ontvangen door de Immelsmannen aldaar. Na wat liedjes gespeeld te hebben en afscheid van Sinterklaas te hebben genomen gingen we in optocht naar De Reis waar we door Jaap en zijn team ontvangen werden. Daar werd nog lang en gezellig nagepraat over deze koude maar vooral gezellige dag onder het genot van een hapje en drankje.